Elektroniske skjema

 

 

 

Internkommunikasjon i en organisasjon er veldig viktig for at organisasjonen skal kunne fungere på en mest mulig sømløs måte.

Og når kommunikasjon med omverden nå foregår i en mer eller mindre helektronisk verden, er det ingen grunn til at den interne organisasjonen skal kunne kommunisere på samme måte.

Hvorfor lage et elektronisk oppslagsverk hvor brukerne må laste ned et skjema, de skal fylle ut manuelt for så å sende det på internpost til avdelingen det skal til.

Hvis en person i organisasjonen har tilgang til den komplette versjonen av Adobe Acrobat DC, vil organisasjon kunne utforme sine egne elektronsike skjema på en enkel måte:

  1. Start med utformingen av skjemaet i Word, legg til alle felt som er nødvendig.
  2. Send skjemaet til Adobe ansvarlig i organisasjonen og denne vil konvertere det til et fullt funksjonelt Adobe skjema.
 

 

I Adobe Acrobat kan man også legge til forklaringer i de enkelte feltene, som veileder brukeren gjennom skjemaet.

Man kan også angi hvilke felt som er obligatoriske, og hvilke felt som er frivillig.

Men best av alt, en kan signere skjemaet elektronisk og sende det direkte til mottaker ved hjelp av e-post.

Det finnes et utall av produkter og tjenester på nettet som kan hjelpe med å konvertere vanlige Word dokumenter til Pdf.

Noen tilbud koster mer enn andre. En Adobe lisens er dog å anbefale da denne gir organisasjonen alle de verktøy som trengs for å kunne designe og konvertere eksisteerende Word skjema til Pdf. Uansett hva man velger, vil elektroniske skjema kunne forenkle arbeidshverdagen til mange av bedriftens eller kommunens ansatte.

Hvis kommunen eller bedriften ønsker å få konvertert noen få eksemplarer av Word skjema til Pdf, kan dere også sende skjemaet til post@arcticpresentation.no, så kan vi vise dere hvordan det blir seende ut.